KPMG: a biztosítók háromnegyede képtelen innoválni

biztosítás - innováció

A biztosítási felsővezetők túlnyomó többsége, 83 százaléka úgy véli, hogy cége jövőbeli sikere nagyban azon múlik, hogy képesek lesznek-e innovációra – derül ki a KPMG International felméréséből. Ugyanakkor közel ugyanennyien mondták azt is, hogy a mindennapi követelményeknek való megfelelés viszi el a legtöbb erőforrásukat és nem rendelkeznek az innováció előmozdításához szükséges képességekkel.

Az igen gyors innováció komoly kihívások elé állítja a biztosítókat a felmérés szerint: a megkérdezett felsővezetők 48 százaléka tapasztalt zavarokat az új, sokkal innovatívabb versenytársak megjelenése miatt, további 40 százalékuk pedig a következő két évben számít növekvő versenyre. A megkérdezett vezetők 66 százaléka mondta azt, hogy más iparágakat, például az autóipart, a kiskereskedelmet, az egészségügyet és a technolóiai ipart is szemügyre veszik inspirációs céllal, innovációs modelleket kutatva.

A tanácsadó cég szerint a biztosítók számára nem lesz elég a jövőben a növekedéshez, ha ugyanazt nyújtják mint most, mivel az ügyfelek, a befektetőik és az alkalmazottaik is innovációt igényelnek. Ezzel természetesen maguk a biztosítók is tisztában vannak, azonban a megkérdezett felsővezetők 79 százaléka mondta azt, hogy a mindennapi követelményekkel való lépéstartás viszi el az erőforrásaik nagy részét, 74 százalékuk szerint pedig nem is rendelkeznek az innováció ösztönzéséhez szükséges készségekkel.

A biztosítók és a közvetítők is felismerték már, hogy nincs csodaszer az innovatív szervezet létrehozására, ehelyett a szervezeteknek meg kell találniuk a saját útjukat, ki kell fejleszteniük a nekik megfelelő új üzleti és működési modelleket és üzleti partnerségeket, hogy fel tudják venni a versenyt társaikkal és az új piaci belépőkkel – állítja a KPMG.

A tanácsadó cég felmérésében 280 biztosítási felsővezető vett részt, több mint húsz országban. A résztvevő cégek 25 százaléka élet- és egészségbiztosító, 23 százaléka nem-életbiztosító, 23 százaléka kompozit biztosító, de ugyanilyen arányban szerepeltek „egyéb társaságok” is.

A kutatásból az is kiderült, hogy az észak-amerikai válaszadók közül szignifikánsabb többen tapasztaltak már valamilyen zavart a piaci innováció miatt, mint az európai, vagy ázsiai társaik.

A KPMG felmérésének – angol nyelvű – összefoglaló jelentését itt olvashatja: 

 

[gview file=”https://innoportal.hu/wp-content/uploads/2015/09/the-insurance-innovation-imperative.pdf”]

Leave a Comment